Lufthansa old First Class: analiza zborului cu Boeing 747-8 (FRA-HND)

Locul 2A

Am visat să zbor la clasa întâi de când am început să mă interesez de călătoriile cu avionul. În noiembrie 2025, am reușit în cele din urmă să planific o călătorie de afaceri în Japonia, care includea zboruri la clasa întâi cu Lufthansa.

Am zburat acolo cu vechiul produs într-un Boeing 747-8 și m-am întors cu noul Allegris First Class într-un Airbus A350-900.

Căutarea celui mai ieftin tarif la clasa întâi

Lufthansa este membră a Star Alliance, unde folosesc Miles + Bonus de la Aegean Airlines of Greece ca principal program de fidelizare pentru a acumula mile.

Deși este posibil să rezervați zboruri Lufthansa la clasa întâi prin intermediul acestui program, disponibilitatea este doar pe vechiul layout și nu pe noul Allegris First Class, unde există doar 3-4 locuri în avion.

Nu ar avea sens să rezerv doar un zbor dus pentru mile, deoarece tarifele First Class dus nu sunt de obicei mai profitabile decât zborurile dus-întors.

Prin urmare, nu am avut de ales decât să cumpăr zborul de întoarcere pentru "cash".

Am descris mai multe despre găsirea rutelor pe care zboară noul Allegris First Class în acest review.

În cele din urmă, alegerea a căzut pe Tokyo, care este un zbor suficient de lung pentru a mă bucura de First Class, plus că era la îndemână să vizitez Japonia pentru muncă și să actualizez câteva ghiduri de pe site-ul nostru.

După o mulțime de căutări și de combinații diferite, am ales zborul Cairo - Tokyo dus-întors, cu ideea de a încerca vechea primă clasă la întoarcere și noua Allegris la întoarcere.

Biletul din Cairo a fost de departe cel mai ieftin - am plătit 5 200 eur. Am cumpărat zborurile direct de pe site-ul companiei aeriene lufthansa.com.

Cele mai ieftine zboruri din Praga și împrejurimi ar costa în jur de 10 000 eur, iar cele mai ieftine zboruri directe din aeroporturile europene le-am găsit din Oslo și Lisabona, la prețuri de aproximativ 7 000 eur.

Zboruri de legătură din Cairo

Mi-am făcut singur drumul spre Cairo din Praga, folosind și descriind aeroportul Sphinx SPX în ghidul nostru și vizitând recent deschisul GEM - Grand Egyptian Museum.

Biletul la clasa întâi a inclus zboruri de legătură la clasa business, deoarece clasa întâi nu este disponibilă pe avioanele regionale. Recenzii ale acestor zboruri, de asemenea, pot fi găsite sub aceste linkuri:

Check-in în salonul privat First Class Terminal Lounge

Am ales în mod deliberat această combinație de zboruri pentru a-mi oferi cel mai lung timp de escală posibil în Frankfurt. Până la urmă au fost peste 22 de ore, așa că tot am reușit să mă plimb prin frumoasele piețe de Crăciun din Frankfurt!

Dar motivul principal a fost, desigur, să vizitez faimosul Terminal First Class (FCT), probabil cel mai bun lounge de aeroport din lume, situat într-o clădire complet separată de terminalul principal.

Puteți găsi experiența completă, inclusiv fotografii, în recenzia mea First Class Terminal Frankfurt.

Îmbarcarea cu limuzina

Controlul pașapoartelor are loc direct în Terminalul First Class, de unde pasagerii sunt duși la avion cu limuzina.

Dacă sunteți singurul pasager al zborului, veți călători într-un BMW Seria 7 nou.

În cazul meu, am fost în total 3 pasageri pe zborul spre Tokyo, așa că am fost transportați într-un Volkswagen Multivan.

Ieșim din mașină pe pistă, unde apoi intrăm la liftul care ne duce la puntea de îmbarcare standard.

Cabina First Class în nasul avionului 747-8

Îmi place vechea primă clasă Lufthansa, judecând după fotografii și videoclipuri, dar în zilele noastre aș spune că se ridică mai degrabă la standardele unei clase business foarte bune.

Așa că sunt foarte nerăbdător să văd care vor fi sentimentele mele în viața reală.

Dacă aș zbura cu un alt avion, probabil că ar fi mai rele. Dar cabina de primă clasă de pe emblematicul Boeing 747-8, poziționată chiar în nasul avionului, acolo unde acesta se îngustează, creează o senzație irezistibilă și foarte premium!

În Boeing 747-8, există întotdeauna trei locuri pe fiecare parte lângă ferestre și apoi două locuri în mijloc, unul lângă celălalt, ideal pentru cupluri, de exemplu.

Scaun confortabil, puțină intimitate

Nu pot spune nimic negativ despre scaunul în sine. Este într-adevăr spațios și foarte confortabil.

Scaunul are o lățime de 78 cm (30,5'), iar distanța dintre rânduri este de 210 cm (83').

Apreciez foarte mult spațiul uriaș de depozitare, care este incomparabil mai mare decât noul Allegris First Class din Airbus A350.

Am două compartimente spațioase între scaun și ferestre, în care încap toate documentele mele, cum ar fi pașaportul, biletele de îmbarcare, dar poate și un meniu mare tipărit sau căști mari.

Există, de asemenea, un spațiu mare de depozitare în suportul pentru picioare, pe care îl puteți apropia și pe care vă puteți pune picioarele.

Îmi pot depozita haina, geaca și alte obiecte mici în dulapul din partea din față a cabinei, lângă ușă.

Boeing 747-8 are, de asemenea, compartimente standard deasupra capului în care îmi depozitez rucsacul. Acest lucru lipsește pe Airbus A350 în noua Allegris First Class, de exemplu.

Îmi aleg deja locul 2A în avans. Spre deosebire de noul Lufthansa Allegris Business Class, nu există nicio taxă suplimentară pentru selectarea unui anumit loc la First Class.

În retrospectivă, însă, regret puțin această alegere. În timp ce locurile 2A și 2K sunt cele mai îndepărtate de toate celelalte, ele sunt chiar lângă tejgheaua folosită de echipaj pentru servire.

Așa că intimitatea nu este tocmai ideală și data viitoare aș alege probabil locurile 1A sau 1K chiar în botul avionului.

Cu toate acestea, cel mai mare dezavantaj al scaunului este lipsa unei uși, a unei perdele sau a oricărui lucru care mă separă complet de cabina din jur.

Pur și simplu mă aștept la acest lucru la clasa întâi modernă, de calitate, în zilele noastre (și am obținut-o la întoarcere într-o cabină Allegris, de exemplu).

Scaunul are un ecran glisant, dar nu este la fel. Confidențialitatea este doar la egalitate cu clasele business moderne mai bune.

Poziționarea scaunului și comenzile

Puteți înclina singur și foarte ușor scaunul în orice moment în aproape orice poziție, până la un scaun orizontal lie-flat.

Funcționarea este simplă și intuitivă și este controlată de butoanele manuale din cotiera dreaptă.

Cum am dormit? Grozav!

Mă retrag pentru noapte după cină.

Deși pot desfășura singur scaunul în poziție orizontală, lenjeria de pat, salteaua și pătura sunt depozitate în compartimente din botul aeronavei la care are acces doar echipajul.

Patul are o lungime de 81'' (205 cm), astfel încât chiar și persoanele foarte înalte pot dormi pe el.

Împreună cu o lățime de peste 70 cm, patul este extrem de spațios și confortabil.

Plapuma și salteaua sunt grozave, moi și calde.

Nu pot să nu găsesc patul la fel de confortabil ca cel pe care îl am acasă și am avut un somn minunat.

Singurul dezavantaj, poate în comparație cu noul Allegris First class, este lipsa menționată mai sus a unei uși sau a unui ecran complet care să separe scaunul de împrejurimi.

Luminile din cabină sunt reduse în timpul nopții, dar dacă pasagerul din fața ta aprinde o lampă de citit, lumina orbește destul de mult întreaga cabină.

Mi-am pliat patul pe scaun cu aproximativ 2 ore înainte de aterizare. În total, am dormit aproximativ mai puțin de 7 ore.

Mâncare și băutură în timpul zborului

Serviciul în timpul zborului este același atât în vechea, cât și în noua clasă întâi Allegris și diferă doar în funcție de faptul dacă aveți un zbor de noapte sau de zi.

Zborul meu de la Frankfurt la Tokyo pleacă puțin după ora 14:00 și ajunge a doua zi în jurul orei 10:00.

Băutură de bun venit și meniu tipărit

Prima băutură de bun venit, măsline, nuci și un șervețel umed fierbinte.

Puteți alege orice băutură disponibilă la bord, eu am ales tradiționala șampanie.

Înainte de plecare, toți pasagerii primesc un meniu tipărit și o listă de vinuri foarte cuprinzătoare.

Orice număr de băuturi în orice moment în timpul zborului

Puteți solicita în orice moment orice băutură sau gustări mici, cum ar fi fursecuri și biscuiți.

Înainte de masa principală beau cocktailul meu preferat semnat Lufthansa - Avionic.

Bufetul este imens și greu și îți este întotdeauna oferit cu bacșiș de către echipaj. Cu toate acestea, dacă doriți, puteți să vă dați singur bacșișul. Masa este situată într-unul dintre compartimentele de sub ferestre.

Starter și serviciu de caviar

Chiar înainte de serviciul principal vine caviarul - produsul Lufthansa semnat la clasa întâi. Serviciul de caviar este pur și simplu un concept al acestei companii aeriene cu care sunt familiarizați toți pasagerii obișnuiți și pasionații de zboruri.

Starterul este foarte proaspăt, colorat, ușor și delicios! Îmi place prezentarea și, în comparație cu serviciul de la clasa business, există mai multă mâncare și mult mai multă varietate.

Felul principal

Pentru felul principal, am ales peștele - lotcă - cu sos Beurre Blanc. De data aceasta prezentarea pentru mine este mult mai proastă decât antreurile, dar felul de mâncare este gustos și cel mai important ușor. Exact așa cum îmi imaginez eu în timpul unui zbor lung-curier.

Nu mi-e foame și nu sunt supraalimentat în același timp.

Desertul

Tot pentru că am ales un aperitiv și un fel principal destul de ușoare, îmi pot permite să păcătuiesc puțin la desert!

Iubesc tradiționalul Kaiserschmarren german. Aici îl primesc cu sos de prune și o fabuloasă înghețată de vanilie. Nu cred că am mâncat vreodată un cracker Caesar mai bun.

Beau ceai de plante la desert pentru a mă ajuta să dorm mai bine.

Pentru ultimul desert, primim praline, pe care Lufthansa le are întotdeauna fabuloase.

Mid-flight snack

Înainte de a merge la culcare, primesc de la echipaj un coș cu dulciuri și biscuiți sărați, care sunt disponibile în bucătărie pe durata zborului.

Dar aceasta este o atingere plăcută - am gustările la îndemână chiar la locul meu în orice moment.

Micul dejun

În timp ce există o alegere de mic dejun în meniu, în realitate echipajul trece prin coșul de mic dejun și puteți alege și combina absolut orice element din meniu.

Eu optez pentru un mic dejun mai degrabă sănătos și sunt perfect fericit. Dacă îmi mai este foame, nu este nicio problemă să cer echipajului mai multe produse din meniul de mic dejun.

Ca să nu fie atât de sănătos, după micul dejun mănânc un melc cu scorțișoară.

În cele din urmă, înainte de aterizare, primim cutia tradițională de patru inimi de ciocolată cu alune.

Amenity-kit și alte echipamente

Scaunul este echipat cu o pernă și o pătură extrem de confortabile, care pot fi folosite oricând în timpul zborului. Pentru dormit, veți primi apoi o altă pătură și lenjerie de pat de la echipaj.

Desigur, există papuci extrem de confortabili, pe care îi păstrez ca amintire. Apoi îi uit în prima noapte într-un hotel capsulă din Tokyo.

În compartimentul de lângă scaun veți găsi acest echipament:

  • Căști cu anulare a zgomotului pentru IFE (dar puteți folosi propriile căști care se conectează la monitor prin Bluetooth)
  • Apă plată 0,5 litri

  • Amenity-kitcare include:
    • Periuță de dinți + pastă de dinți mică
    • un șervețel umed
    • dopuri de urechi
    • mască de ochi
    • șosete
    • cosmetice Augustinus Bader - sevă de căprioară pentru buze, cremă de mâini
    • pieptene
    • lingură pentru pantofi

La scurt timp după lansare, voi primi în continuare oferta de pijamale - sunt disponibile 3 mărimi: M, L și XL.

Pijamaua mi se pare neprețuită pentru zborurile lungi la clasa întâi sau business. Este minunat să dorm în haine care nu sunt civile, pe care le pot pune și pe umerașe în dulapul meu de la clasa întâi.

În toaletele destinate exclusiv clasei întâi puteți lua în mod liber sticle de apă de gură, șervețele umede sau creme de mâini.

Servicii în timpul zborului și echipaj impecabil

Echipajul a fost un factor semnificativ în experiența extraordinară.

Am auzit impresii destul de contradictorii despre echipajul de la clasa premium Lufthansa din multe părți, dar nu pot să le reproșez nimic.

Însoțitorii de bord au creat o atmosferă foarte prietenoasă și civilizată la bord, menținând în același timp un profesionalism absolut. Nu a trebuit să le cer activ absolut nimic. Echipajul a venit întotdeauna de unul singur când a văzut că vreau, de exemplu, să desfășor patul sau, dimpotrivă, să pun masa jos.

O muncă grozavă și absolut impecabilă!

Sistemul de divertisment

Monitorul cu rezoluție 4K este mare, iar comenzile sunt fie tactile direct pe monitor (este totuși foarte departe de scaun), fie prin intermediul unui controler manual.

Scaunele standard vechi First Class au un monitor de 17".

Selecția de filme și seriale este abundentă și apreciez în mod deosebit varietatea foarte mare de cinematografie europeană.

Wi-fi

Pentru pasagerii First Class, internetul este disponibil gratuit pe toată durata zborului - spre deosebire de Business Class.

Înainte de decolare, veți primi întotdeauna un card cu un cod pe care îl introduceți atunci când vă conectați la Fly Net.

Puteți utiliza codul de mai multe ori pe mai multe dispozitive.

Internetul este întotdeauna disponibil la nivelul zborului, iar disponibilitatea poate fi redusă, de exemplu atunci când zburați deasupra regiunilor polare.

Concluzie: vechea First Class seamănă mai mult cu o clasă business de calitate

Iau impresii foarte pozitive de la zbor - în special datorită echipajului extrem de excelent.

Serviciile și deservirea la bord sunt, aș spune, medii, poate puțin peste medie pentru standardele primei clase. Companiile aeriene din Orientul Mijlociu sau Asia de Sud-Est au pur și simplu servicii care sunt cu o treaptă mai bune.

Cea mai mare problemă în clasa întâi veche este scaunul și mai ales intimitatea. Acest lucru este adesea mai bun în clasa business mai modernă.

Scaunele din clasa întâi veche a Lufthansa nu sunt separate de culoar de nicio ușă sau perdea de la podea la tavan, ci doar de un ecran relativ jos care pur și simplu nu poate crea un sentiment de intimitate completă.

Plusuri

  • ✅ Design elegant al cabinei, cu trandafirul viu iconic la fiecare scaun
  • ✅ Pat foarte confortabil și lenjerie excelentă
  • ✅ Echipaj profesionist și echipaj prietenos în același timp - servicii impecabile
  • ✅ Terminal First Class la Aeroportul Frankfurt
  • ✅ Preț relativ bun în comparație cu alte clase întâi
  • ✅ Opțiunea de a rezerva vechiul Lufthansa First Class și cu alte mile frequent flyer
  • ✅ Serviciu de caviar

Contra

  • ❌ Lipsă de intimitate în comparație cu alte clase întâi
  • ❌ În general, un produs vechi care seamănă mai mult cu clasa business de lux

Zboruri de legătură similare trec de obicei prin principalele hub-uri Lufthansa - München (MUC) și Frankfurt (FRA) - ale căror ghiduri detaliate ale aeroporturilor pot fi găsite aici.

Găsiți prețurile pentru clasa business la lufthansa.com

Consultați celelalte recenzii la clasa business sau clasa întâi.

Mai aveți întrebări?

Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...

0 comentarii

Conectați-vă la Cestee

... comunitatea mondială a călătorilor

Continuați cu Facebook

Nu aveți încă un cont de călătorie? Înregistrează-te