Lufthansa Allegris Business Class A350 (MUC-EWR)

Scaun "Confidențialitate"

Noua clasă business Allegris a Lufthansa promitea să revoluționeze confortul pe zborurile lung-curier. Am testat-o pe ruta Munchen-Newark în octombrie 2025 și iată impresiile mele complete - de la scaune la calitatea mâncării.

Destinația noastră finală a fost New York, unde am testat ulterior hotelul iconic The Plaza - puteți găsi recenzia noastră completă aici.

Aflați prețurile la clasa business de pe lufthansa.com

O gamă bizară de tipuri de locuri - majoritatea contra cost

Clasa business Allegris a fost un pic controversată de la început. De fapt, există 5 tipuri diferite de locuri în cabina obișnuită a clasei business, dintre care majoritatea sunt la un cost suplimentar.

Acest lucru este foarte neobișnuit la clasa business. Da, de exemplu, pe compania aeriană rivală Condor puteți plăti suplimentar pentru un scaun Prime Seat mai spațios, pe care l-am încercat pe un zbor JNB-FRA în august 2025, dar acesta este încă doar un tip de scaun suplimentar.

La Lufthansa, puteți alege gratuit un singur tip de loc în timpul achiziției sau al înregistrării online, iar celelalte 4 tipuri sunt în plus.

  • Classic Seat - Locuri "A" și "H" pe culoar
    • fără costuri suplimentare
  • Privacy Seat - Locuri standard la fereastră cu mai multă intimitate (culoarul este mai îndepărtat decât locurile "Classic" sau "Extra Long Bed")
    • tarif suplimentar de la 140 eur la 170 eur
  • Extra Long Bed Seat - Locuri "D" și "G" pe culoar
    • scaunul pliat are 2,2 metri lungime, toate celelalte tipuri au 1,9 metri lungime
    • tarif suplimentar de la 140 eur la 170 eur
  • Extra Space Seat - scaune "E", un singur loc în mijloc
    • compartimente de depozitare mult mai mari
    • cost suplimentar de la 170 eur la 230 eur
  • Suite - 4 locuri în rândul 1
    • cabine separate cu perete cu încuietoare între scaun și culoar
    • aceste locuri amintesc mai mult de First Class la alte companii aeriene
    • cost suplimentar de la 500 eur la 600 eur

Achiziționarea unui bilet

Am decis că este timpul să încep să ard milele din programul de fidelizare Miles+Bonus pe compania grecească Aegean Airlines. Un bilet dus-întors de la Praga la New York via München a costat 55.000 de mile + aproximativ 430 eur taxe.

Călătoream în doi, dar am vrut și eu siguranța unui loc la fereastră.

Prin urmare, nu am avut de ales decât să plătesc suplimentar 2x 140 eur pentru Privacy Seat.

  • München MUC - Newark EWR
  • Durata zborului: 8,5 ore
  • Loc: 3K
  • Avion: Airbus A350, D-AIXU

Pentru prețurile actuale și disponibilitatea zborurilor Allegris Business Class, vă rugăm să vizitați lufthansa.com.

Check-in la aeroport

Facem check-in online cu 24 de ore înainte de plecare, dar, deoarece călătorim cu bagaje înregistrate, tot trebuie să ne prezentăm la ghișeul aeroportului.

Zburăm din Praga cu un scurt salt de la Praga la Munchen (consultați acest review pentru a vedea cum arată clasa business regională la Lufthansa).

Ghișeul de check-in din Praga este deschis toată ziua pentru toate plecările, așa că ne înregistrăm convenabil valiza cu mai mult de 3,5 ore înainte de plecare.

Există birouri dedicate pasagerilor de la clasa business, iar noi nu așteptăm niciun minut la coadă.

La clasa business, există o limită de greutate de 30 kg, iar bagajul are o etichetă prioritară. Puteți afla care sunt limitele de bagaje la celelalte clase și care sunt dimensiunile maxime ale bagajului de mână pe pagina noastră de bagaje Lufthansa.

Primim cărți de îmbarcare de la Praga până la New York, așa că nu trebuie să ne facem griji pentru nimic în Munchen.

Salonul și îmbarcarea

Aveam la dispoziție 1,5 ore pentru a schimba avionul în München, dar zborul din Praga a avut o întârziere de aproape 40 de minute, așa că nu putem ajunge în lounge.

Nu contează, München este punctul meu de transfer foarte frecvent, așa că sunt sigur că o recenzie Lufthansa Lounge va apărea în curând pe site-ul nostru.

Cu toate acestea, am folosit salonul Erste Premier înainte de zborul nostru regional de la Praga la München.

Îmbarcarea este foarte bine organizată pe grupuri. Este extrem de eficientă și toți pasagerii sunt la bord cu 15 minute înainte de plecare.

Informații detaliate despre servicii, transport între terminale și sfaturi pentru transferuri pot fi găsite în articolul nostru: Aeroportul München MUC - transport și transferuri.

Cabina clasei business - austeră, dar elegantă

Zburăm cu un Airbus A350-900 vechi de doar câteva luni, iar cabina clasei business pare nouă și modernă la prima vedere.

Culorile sunt un amestec de gri, albastru închis și maro. Cabina poate părea un pic austeră și lipsită de inventivitate, dar mie chiar îmi place!

Scaunele albastre și bej creează o impresie elegantă și au o mulțime de caracteristici mici, dar foarte practice.

Dar este adevărat că locurile de tipul Classic, singurele fără suprataxă, au într-adevăr cea mai mică intimitate și sunt cele mai expuse privirii celorlalți pasageri care se plimbă pe culoar.

Un scaun confortabil și plin de caracteristici practice

Îndoielile au dispărut și frustrarea de a trebui să plătesc în plus a dispărut rapid.

Scaunul în sine este grozav!

Nu numai în sine, ci mai ales pentru spațiul de depozitare neobișnuit de mare, care este adesea o problemă chiar și în clasele business mai bine cotate.

Compartimentul scaunului este echipat cu o mulțime de gadgeturi mici, dar practice, pentru a face călătoria mai plăcută:

  • un suport pentru ochelari
  • compartiment de depozitare blocabil
  • încărcare wireless a telefonului
  • o tabletă suplimentară în plus față de monitorul mare, dacă doriți să vizionați filme sau emisiuni TV în pat și culcat, de exemplu
  • încărcător universal și conector USB

Încălzirea sau răcirea scaunului

O caracteristică absolut excelentă a tabletei tactile este capacitatea de a încălzi sau, dimpotrivă, de a ventila și răci întregul scaun.

Timpul de răspuns este foarte rapid, iar scaunul începe să se încălzească în câteva secunde.

Cum este să dormi pe patul Allegris Business?

Dar, desigur, cel mai important lucru se întâmplă între serviciul principal și aterizare.

Chiar dacă a fost un zbor de o zi, a trebuit să încerc patul la clasa business.

Comenzile scaunului sunt foarte simple și pot fi desfășurate la atingerea unui buton manual sau prin intermediul unui ecran tactil de tabletă.

Scaunul poate părea îngust la prima vedere, dar este de fapt foarte confortabil atunci când este desfășurat într-un pat!

Spațiul pentru picioare este larg și puteți dormi confortabil pe pat chiar și în lateral.

Am dormit grozav și evaluez scaunul similar ca calitate cu Scaunul Prime de pe liniile aeriene Condor.

Amenity-kit și alte facilități

Scaunul vine cu o pernă și o pătură extrem de confortabile.

Îi lipsește lenjeria de pat, dar asta tinde să fie standard doar pe zborurile de noapte.

Cu toate acestea, am fost dezamăgit de lipsa papucilor, care sunt cu siguranță practici pentru zborurile de zi.

Veți găsi acest echipament în compartimentul scaunului:

  • Căști cu anulare a zgomotului pentru IFE (dar puteți utiliza propriile căști care se conectează la monitor prin Bluetooth)
  • Apă plată 0,5 litri
  • Amenity-kitcare include:
    • Periuță de dinți + pastă de dinți mică
    • un șervețel umed
    • dopuri de urechi
    • mască de ochi
    • șosete
    • cosmetice L'Occitane - balsam de buze cu seu de căprioară, cremă de mâini, cremă hidratantă pentru față, spray de corp

În toaletele de la clasa business puteți lua sticle de apă de gură, spray hidratant sau șervețele umede.

Mâncarea în timpul zborului

Scaunul este minunat, patul este minunat, dar cum rămâne cu serviciile și calitatea mâncării?

Răcoritoarele sunt aceleași pentru toți pasagerii - pasagerii de pe cele mai ieftine Classic locuri și cei de pe cele mai scumpe Suite beneficiază de aceleași servicii.

Înainte de decolare studiez meniul tipărit disponibil la fiecare scaun.

Compoziția meniului este foarte specială. Practic, există doar posibilitatea de a alege între carne sau fructe de mare, iar singurul fel de mâncare vegetarian conține din nou ciuperci.

Din fericire, puteți studia meniul înainte de zbor la lufthansa.com/menus-in-business-class.

În plus față de mâncărurile speciale, puteți precomanda gratuit la bord un total de 9 feluri de mâncare, altele decât meniul standard. Cu toate acestea, chiar și selecția online a fost alcătuită foarte ciudat - carne doar de porc sau vită, nicio opțiune de pui sau curcan.

Iar dintre mâncărurile vegetariene care nu conțin ciuperci, a existat din nou doar una - o opțiune indiană.

Băutură de bun venit și nuci

Primul serviciu este înainte de început sub forma unei băuturi de bun venit. Puteți alege între vin spumant, suc, apă sau cocktail Aviator semnătură.

Eu am ales cocktailul Aviator. Dulce, dar bun!

Primim nuci și apă înainte de felul principal.

Serviciul principal

Felul principal sosește la aproximativ o oră după decolare. Înainte de masă, primim tradiționalul șervețel umed fierbinte, care este împărțit încă o dată înainte de aterizare.

Se servește mai întâi antreul. Eu aleg carnea de vită jerky cu țelină la grătar, sfeclă roșie și vin de struguri. Pentru mine, o combinație absolut excelentă, iar prezentarea este și ea foarte reușită.

Felul principal sosește în câteva minute. Există 3 feluri de mâncare diferite din care puteți alege. Eu am ales risotto de creveți.

De fapt, prezentarea felului de mâncare este destul de nefericită, dar gustul? Absolut imbatabil, iar risotto-ul de orz în special este unul dintre cele mai bune pe care le-am mâncat vreodată!

De asemenea, am comandat șampanie cu masa mea. Se pot alege și alte vinuri sau cocktailuri.

Desertul sub forma unui tort de miere cu lapte auriu este un punct dulce minunat pentru a termina!

Echipajul este foarte eficient și atent și recoltează practic imediat ce am lapte.

La aproximativ 20 de minute după ce serviciul principal este recoltat, echipajul încă distribuie mici trufe de ciocolată.

Cina

Aterizăm în New York în jurul orei locale 18:30, așa că serviciul dinaintea aterizării poate fi numit cină.

Are loc cu aproximativ o oră și jumătate înainte de aterizare.

Am optat pentru somon și linte, iar pentru desert, iaurt cu granola și fructe. Din nou, mare satisfacție!

După masă primim mai multă înghețată și, de asemenea, o cutie suvenir de ciocolată tradițională Lindt.

Serviciul în timpul zborului și echipajul

Nu am de ce să mă plâng de echipaj. Serviciul a fost întotdeauna foarte rapid, echipajul a încercat să ofere alte opțiuni de cină pentru pasagerii care nu pescuiesc sau ciuperci...

Unii ar putea să nu se simtă confortabil cu distanțarea tipică germană, dar serviciul este absolut profesionist și impecabil!

Sistemul de divertisment

Monitorul cu rezoluție 4K este grozav. Comenzile sunt fie touchscreen direct pe monitor, fie prin intermediul unei tablete la scaun, astfel încât să puteți controla IFE cu scaunul înclinat sau din pat.

Scaunele standard au un monitor de 24 inch, în timp ce scaunele Business Suite au un ecran de 27 inch.

Selecția de filme și emisiuni TV este vastă și apreciez în special varietatea foarte mare de filme europene.

Wi-fi

Internetul gratuit nu este disponibil pentru pasagerii clasei business. Nu se percepe nicio taxă decât pentru Messaging. Trebuie să plătiți suplimentar pentru alte pachete, la fel ca pasagerii clasei economice.

Wi-fi este funcțional în timpul zborului la nivelul zborului, adică nu în timpul decolării și aterizării.

Viteza internetului variază considerabil în funcție de locul în care se află aeronava în acel moment. Am folosit internetul pentru chat. De asemenea, am încercat să lucrez, dar acest lucru a fost practic imposibil doar din cauza vitezei proaste.

Concluzie: Lufthansa Allegris Business Class - un pas înainte, dar cu controverse

Da, în ceea ce privește selectarea locului, este cu adevărat surprinzător faptul că puteți alege gratuit doar unul din cele 5 tipuri de locuri diferite.

Acest lucru este pur și simplu bizar și enervant, mai ales dacă călătoriți în cuplu, unde prețul total al biletului poate crește cu mai mult de 400 eur.

Experiența zborului în sine a fost însă foarte bună! Există clase business mai bune, asta e sigur. Dar apreciez noua clasă Business Allegris peste medie, cel puțin în Europa!

Plusuri

  • Design elegant al cabinei
  • O mulțime de caracteristici practice la nivelul scaunului
  • Pat confortabil
  • Dispunerea modernă a scaunelor 1-2-1 oferă multă intimitate
  • Sistem de divertisment excelent, comparabil cu IFE
  • Calitatea mâncării
  • Echipaj profesionist

Contra

  • Compoziția meniului - absența preparatelor din carne de pui și o mare reprezentare a preparatelor din fructe de mare
  • Număr bizar de tipuri de scaune, majoritatea la costuri suplimentare
  • Absența papucilor
  • Prețuri de zbor adesea ridicate

Cum arată clasa Eurobusiness pe rutele regionale? Voi scrie în curând o recenzie a zborului München-Cairo pe Airbus A321.

Zboruri de legătură similare trec de obicei prin principalele hub-uri Lufthansa - München (MUC) și Frankfurt (FRA) - ale căror ghiduri detaliate ale aeroporturilor pot fi găsite aici.

Găsiți prețurile clasei business la lufthansa.com

Allegris Business Class este un pas în direcția cea bună, deși nu este lipsit de defecte. Cea mai mare dezamăgire este sistemul de suprataxare pentru majoritatea locurilor, dar în rest noua cabină este una dintre cele mai plăcute din punct de vedere vizual și funcțional din Europa.

Consultați celelalte recenzii ale clasei business sau first class.

Mai aveți întrebări?

Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...

0 comentarii

Conectați-vă la Cestee

... comunitatea mondială a călătorilor

Continuați cu Facebook

Nu aveți încă un cont de călătorie? Înregistrează-te