Recenzii Condor Prime Seat A330neo (JNB-FRA) - best business class?

Locul principal

Când compania germană Condor a introdus clasa business Airbus A330-900neo în 2022, mi-a fost imediat clar că trebuie să o încerc!

Pentru o companie aeriană de vacanță, a fost un pas mare care a provocat agitație în industria aeriană. Pentru că arată grozav! Mult mai bine decât clasa business a multor companii aeriene importante...

Este într-adevăr clasa business a Condor una dintre cele mai bune din Europa? Am încercat-o personal în august 2025. Ai folosit și tu clasa business Condor și cum ți s-a părut?

Verificați prețurile clasei business la condor.com

Cumpărând clasa business

Mi-au trebuit 3 ani până când am avut ocazia să încerc noua clasă business. Cu toate acestea, în timp ce plănuiam o călătorie acasă după o călătorie de afaceri la Kuala Lumpur și Mauritius, a apărut șansa.

Pentru datele mele, prețul unui zbor dus din Mauritius la Praga via Frankfurt se baza pe 1 250 eur, ceea ce este un preț decent.

Dar în cele din urmă am dat peste o ofertă și mai bună: Johannesburg - Frankfurt - Praga pentru 1 000 eur. Am fost fericit să-mi prelungesc călătoria cu 3 prin prelucrarea ghidurilor în aeroporturile din Africa de Sud.

În plus, puteți câștiga mile Alaska Airlines frequent flyer cu Condor, care este cea mai bună alianță FFP oneWorld pentru mine.

Îmi cumpăr biletul cu 2 luni înainte de plecare direct prin condor.com.

Chiar când îmi aleg locurile, plătesc în plus 199 eur pentru Business Class Prime Seat. Citește mai departe pentru a afla care este diferența dintre un loc standard și un loc Prime.

Înregistrarea la aeroport

Fac check-in online cu 24 de ore înainte de plecare, dar, deoarece călătoresc cu bagaj de cală, tot trebuie să merg la ghișeul aeroportului.

Condor folosește ghișeele de check-in Johannesburg JNB din Terminalul B, care se deschid cu 3,5 ore înainte de plecare.

Există ghișee dedicate pasagerilor de la clasa business și nu aștept nici un minut la coadă.

La clasa business, există o limită de greutate de 30 kg, iar bagajul primește o etichetă prioritară. Puteți afla care sunt limitele de bagaje la alte clase și care sunt dimensiunile maxime ale bagajului de mână pe pagina noastră de bagaje Condor.

Primesc cărți de îmbarcare până la Praga, așa că nu trebuie să părăsesc zona de tranzit din Frankfurt.

  • Sfatul nostru: rămâneți peste noapte în confortul hotelului InterContinental de 5* situat chiar vizavi de terminalul aeroportului Johannesburg

Salonul Bidvest și îmbarcarea

La Johannesburg, Condor folosește salonul Bidvest din terminalul internațional A.

Acesta este mai degrabă peste medie pentru un lounge contractual utilizat de multe companii aeriene și accesat prin intermediul unui număr mare de carduri de fidelitate și de credit.

Scaunele sunt confortabile, nu trebuie să aștept 15 minute pentru un duș, iar oferta de mâncare este foarte decentă.

Am mai multe detalii în recenzia mea despre Bidvest Lounge.

Cu mai puțin de o oră înainte de plecare, părăsesc salonul și mă îndrept spre poartă.

Există o zonă de pre-îmbarcare creată pentru călătorii de afaceri într-o zonă separată cu scaune.

Îmbarcarea are loc exact la timp și este foarte bine organizată. Ce schimbare față de ultima mea călătorie la clasa business cu Aegean Airlines!

Cabina clasei business - o primă impresie excelentă

Pe Airbus A330-900neo, Condor are 30 de locuri la clasa business în 8 rânduri și o configurație 1-2-1.

Primul rând conține 4 Prime Seat, iar restul este format din 26 de locuri standard la clasa business.

Prima impresie este grozavă.

Nu fac un secret din faptul că genul de identitate nebună "cu dungi" pe care Condor o folosește din 2022 este designul meu preferat din industria aeriană din toate timpurile.

Dungile sunt omniprezente chiar și în clasa business, dar întreaga cabină arată foarte elegant datorită culorii albastru închis combinată cu imitația de lemn!

Amenity-kit și coș pentru gustări

Accesoriile și facilitățile care fac zborurile mai plăcute fac parte integrantă din clasa business, în special pe zborurile pe distanțe lungi.

Pasagerii Prime Seat vor găsi aceste facilități la locul lor:

  • Căști cu anulare a zgomotului pentru IFE (dar puteți utiliza propriile căști care se conectează la monitor prin Bluetooth)
  • Geantă mică - travel organizer
  • Amenity-kit, care include:
    • Periuță de dinți
    • mască de ochi
    • șosete
    • Produse cosmetice Rituals - balsam de buze din seu de căprioară, cremă de mâini, cremă hidratantă pentru față, spray de corp

Pe taburetul pentru picioare veți găsi alte echipamente.

  • Papuci de casă
  • Pernă
  • Pătură
  • Lenjerie de pat

Înainte de masă, echipajul oferă întotdeauna prosoape calde și umede pentru a vă șterge mâinile și fața.

După decolare, echipajul va oferi în continuare pijamale (din păcate, pe zborul meu au fost disponibile doar pijamale de mărime L/XL) și, de asemenea, un coș foarte frumos cu diverse gustări pe care pasagerii de pe locurile standard nu le primesc.

Prime Seat vs. Standard Seat - Care sunt diferențele?

Să vedem acum care este diferența dintre primul rând de scaune "Prime" și restul cabinei.

Scaunele Prime au următoarele avantaje față de scaunele standard:

  • Spațiu imens - pasul scaunului este de 2 metri plat, comparativ cu cele 112 centre ale unui scaun business standard.
  • Suport pentru picioare foarte lat, care poate servi și ca scaun pentru a permite luarea mesei în comun cu partenerul de călătorie
  • Monitor IFE mai mare (24 de inci față de 17 inci pentru un scaun standard)
  • Mic spațiu de depozitare lângă suportul pentru picioare (scaunele standard nu au un astfel de dulap)

Scaun standard

Scaun Prime (mai multe fotografii mai jos)

În plus, mai primești câteva bonusuri mici, dar plăcute față de scaunul standard:

  • Un coș pentru gustări
  • Pijama
  • Trusă de facilități cu produse Riutals (doar o trusă de facilități foarte simplă este disponibilă cu scaunul standard)

Review by Prime Seat - cel mai bun loc din cerul european?

Mă așez pe scaunul 2K și primul sentiment este minunat. Mi-e greu să-mi amintesc dacă am experimentat un scaun mai spațios la clasa business.

Spațiul pentru picioare este cu adevărat enorm, atât în lungime, cât și în lățime, datorită suportului masiv pentru picioare. Scaunul este plăcut de lat și suficient de moale.

Dulapul practic de lângă suportul pentru picioare este ideal pentru depozitarea documentelor de călătorie sau a biletelor de îmbarcare, de exemplu. Acesta poate găzdui și un telefon.

În plus, există o zonă de depozitare relativ mare între scaun și culoar, dar nu există un dulap cu încuietoare.

Utilizarea scaunului este foarte simplă și intuitivă prin intermediul butoanelor tactile de sub cotieră. Puteți desfășura rapid și ușor scaunul într-un pat fără ajutorul echipajului de cabină.

Scaunul include, de asemenea, o priză universală care include porturi USB-A și USB-C.

Masa de luat masa este solidă și se extinde cu un clic în partea de jos. Deoarece există atât de mult spațiu pe Prime Seat, puteți lăsa în siguranță scaunul cu masa pliată, ceea ce este minunat.

Primele impresii sunt perfecte și pot spune cu îndrăzneală că Prime Seat Condor, în forma sa clasică rabatabilă, este unul dintre cele mai bune locuri la clasa business în care am zburat.

Comparând scaunul cu ultimul meu zbor pe distanțe lungi la clasa business Air India, diferența nu putea fi mai mare.

Răsturnarea scaunului într-un pat - cum am dormit?

Dar, desigur, cel mai important lucru se întâmplă între serviciul principal și micul dejun de dimineață - mai ales la un zbor lung de noapte.

Patul la clasa business.

Rabatarea scaunului este foarte simplă, la apăsarea unui buton.

Înainte de asta, desigur, merg la toaletă pentru a mă schimba în pijama.

Patul are 2 metri lungime și, datorită lățimii scaunului Prime Seat, puteți dormi confortabil în absolut orice poziție.

Pătura este foarte frumoasă, cu logo-ul "Condor" și dungile tipice.

Dacă scaunul ar fi separat de culoar printr-un oarecare separator, m-aș simți mai mult ca la First Class decât la Business Class.

Cumpărați un zbor la clasa business de pe condor.com

Dar dacă vorbim despre un sentiment de intimitate, acesta este asigurat chiar și fără un paravan sau o ușă. Pentru că dacă te întinzi, nu poți vedea culoarul, cu atât mai puțin pe ceilalți pasageri.

Deși eram plin de impresii și de fapt nu voiam să dorm, în cele din urmă am adormit deasupra Camerunului și m-am trezit după aproximativ 6 ore deasupra Europei.

Nu m-am trezit nici măcar o dată în tot acest timp - o experiență grozavă!

Mâncarea din timpul zborului

Locul este grozav, patul este grozav, dar cum rămâne cu serviciile și calitatea mâncării?

Băuturile răcoritoare sunt aceleași pentru pasagerii cu locuri standard și Prime Seat.

Băutură de bun venit și alune

Primul serviciu este înainte de decolare sub forma unei băuturi de bun venit. Aveți de ales între vin spumant, suc sau apă.

Eu nu prea beau alcool când călătoresc singur, așa că optez pentru suc de portocale.

Înainte de plecare, studiez meniul tipărit care este disponibil la fiecare scaun.

Primim nuci și apă înainte de masa principală.

Serviciul principal

Apreciez foarte mult faptul că primul serviciu vine practic imediat după îmbarcare, astfel încât să maximizez posibilitatea de a dormi într-un zbor de noapte.

Aperitivele sunt variate și includ elemente precum creveți, dovlecel, hummus, pâine și salată. Cu toate acestea, nu există posibilitatea de a alege - este disponibilă o singură opțiune de antreu.

Echipajul este foarte eficient și atent și recoltează practic imediat ce am terminat de muls.

Masa principală sosește în câteva minute. Aici există 3 feluri de mâncare diferite din care puteți alege. Am ales somonul cu orez basmati.

Sincer să fiu. Nu am fost prea încântat de aperitiv sau de felul principal.

Atât peștele cât și orezul erau destul de uscate, pe de altă parte porția era mare. Am mâncat mai rău, dar cu siguranță am mâncat mese mult mai bune într-un avion.

Am primit un mic platou de brânză înainte de desert.

Dar punctul dulce de la sfârșit sub forma unei tarte de nucă de cocos cu topping de fructul pasiunii este fabulos!

Micul dejun

În timpul zborului nu se servesc gustări în timpul zborului, dar este de înțeles pe o rută de noapte. Personal, oricum nu aș fi folosit gustarea de la mijlocul zborului - la urma urmei, nu am putut mânca nici măcar toate gustările din prăjitură.

Cu aproximativ o oră înainte de aterizare primim micul dejun.

Din păcate, nu există nici o alegere - doar 1 varietate disponibilă.

Micul dejun a fost probabil cea mai slabă verigă a întregului zbor. Porțiile au fost foarte mici și extrem de neinteresante culinar.

Serviciile în timpul zborului și echipajul

În primul rând trebuie să subliniez munca excelentă a echipajului!

Au reușit exact să echilibreze în același timp serviabilitatea și un comportament relaxat și casual. Viteza serviciilor a fost, de asemenea, absolut excelentă, ceea ce apreciez mai ales la zborurile de noapte, când vreau să dorm cât mai mult posibil.

Sistemul de divertisment

Monitorul masiv de 24 inch cu rezoluție 4K are specificațiile unui sistem de divertisment de primă clasă, mai degrabă decât doar de clasa business.

Dar punctul culminant vine atunci când răsfoiesc oferta de filme și emisiuni TV.

Sincer, poate că nu am experimentat niciodată o ofertă atât de masivă, inclusiv cele mai recente filme actuale. Absolut perfect!

Ecranul este tactil, dar cum se află la aproape 2 metri de mine, există o telecomandă modernă. În realitate, nu este foarte receptivă și nu este foarte intuitivă în general.

Monitoarele de pe scaunele standard sunt doar de 17", dar totuși de foarte bună calitate. Gama de filme și emisiuni TV de pe ele este identică.

Wi-fi

Pentru pasagerii de la clasa business, internetul este disponibil gratuit pe toată durata zborului.

Wi-fi este funcțional în timpul zborului la nivelul zborului, adică nu în timpul decolării și aterizării.

Viteza internetului variază considerabil în funcție de locul în care se află aeronava în acel moment. Am folosit internetul pentru chat. Am încercat, de asemenea, să lucrez, dar acest lucru a fost practic imposibil doar din cauza vitezei proaste.

Toți pasagerii primesc după decolare un card cu un cod de acces pe care trebuie să îl introducă atunci când se conectează la wi-fi.

Toalete

Pentru fiecare 30 de pasageri există 3 toalete dedicate doar pasagerilor de la clasa business.

Toaletele au fost întotdeauna imaculat curățate și puteți lua un șervețel răcoritor sau dopuri de urechi din coșul de lângă chiuvetă.

Concluzie - are Condor cea mai bună clasă business din Europa?

Mărturisesc că probabil nu pot fi prea obiectiv. Condor este brandul meu preferat datorită designului său unic cu dungi.

Iar acest sentiment a fost doar întărit de experiența absolut grozavă la clasa business.

Plusuri

  • Prime Seat este unul dintre cele mai bune produse hard din Europa (ca scaun și ca pat)
    • chiar și scaunele standard arată bine și sunt peste medie
  • Dispunerea modernă 1-2-1 a locurilor oferă multă intimitate
  • Sistem de divertisment excelent, comparabil chiar și cu IFE de la Emirates
  • Echipaj profesionist
  • Prețuri adesea avantajoase

Contra

  • Mâncare - micul dejun cel mai prost pe care l-am experimentat vreodată la clasa business + alegere slabă (doar 1 starter și opțiunea de mic dejun)
  • Controler IFE oarecum neintuitiv
  • Kit de facilități foarte simplu dacă călătoriți pe un scaun standard

Are Condor cea mai bună clasă business din Europa? Probabil că vor fi mai bune, mai ales când vine vorba de mâncare. Dar dacă luați în considerare prețurile adesea foarte bune, locurile absolut minunate și echipajele pregătite profesional, atunci cred că veți fi de acord cu mine că clasa business Condor este cu siguranță peste medie.

Cum arată clasa eurobusiness pe rutele regionale? Consultați recenzia mea despre zborul Frankfurt - Praga.

Merită să plătești în plus pentru ea Prime Seat?

Foarte în cele din urmă, să evaluăm dacă aș plăti din nou 199 eur pentru un loc premium în rândul 1.

Scaunele Stadnard păreau și ele confortabile, dar dacă sunteți înalt sau mai voluminos, atunci cred că suplimentul pentru Scaunul Prime nu va fi cu siguranță bani irosiți.

Pur și simplu există mult mai mult spațiu în lungime și lățime.

Sigur, probabil că nu aș plăti 199 EUR pentru pijamale, un coș suplimentar de dulciuri și un set de facilități mai bun, dar aș face-o pentru confort.

Dar voi, ați plăti în plus pentru un loc Prime Seat?

Verificați prețurile la clasa business pe condor.com

Mai aveți întrebări?

Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...

0 comentarii

Conectați-vă la Cestee

... comunitatea mondială a călătorilor

Continuați cu Facebook

Nu aveți încă un cont de călătorie? Înregistrează-te