Lufthansa Business Class A319 (PRG-MUC)
În octombrie 2025, am călătorit de la Praga la New York pentru a încerca noul Lufhansa Allegris Business Class pe un Airbus A350.
Făceam legătura la München pentru un zbor pe distanțe lungi, așa că am avut în față unul dintre cele mai scurte zboruri din rețeaua Lufthansa, un zbor de 266 km de la Praga la München.
Câte servicii la clasa business puteți obține în aproximativ 30 de minute de zbor pur?
Cumpărând clasa business
Zborul Airbus A319 dintre Praga PRG și München MUC făcea parte dintr-o călătorie pe distanțe lungi către New York.
Am plătit biletul cu milele mele din programul Miles+Bonus al Aegean Airlines, ale cărui detalii le discut în acest review.
Dacă aș fi vrut să cumpăr un bilet doar dus între Praga și München, de obicei prețul la clasa business este de aproximativ 330 eur.
Verificați prețurile la clasa business pe lufthansa.com
- Praga PRG - München MUC
- Durata zborului: 35 de minute
- 1D
- Avion: Airbus A319, D-AIBK
Check-in la aeroport
Check-in-ul se face doar la aeroportul din Praga, nu există zonă de tranzit în München.
Suntem deja la aeroport cu 3,5 ore înainte de plecare, dar deoarece Lufthansa are mai multe plecări zilnice din Praga, check-in-ul este posibil toată ziua.
Nu așteptăm nici un minut la ghișeul prioritar, iar bagajele noastre sunt înregistrate până la destinația finală.
Salonul Erste și îmbarcarea
Pasagerii clasei business care călătoresc cu Lufthansa pot folosi gratuit salonul Erste din Praga, dar numai dacă salonul nu este plin, ceea ce se întâmplă destul de des.
Salonul este sub medie pentru marile aeroporturi europene și îl descriu în detaliu în Erste Lounge Review.
Îmbarcarea este standard pe zone, iar ordinea de îmbarcare este respectată cu strictețe.
Noi ne-am îmbarcat în zona 2, una dintre primele îmbarcări.
Cabină și locuri - clasice europene
Chiar merită să descriem în detaliu clasa business pe un zbor european?
Aproape toate companiile aeriene sunt la fel. Scaune standard ca la clasa economică, dar cu diferența că locul din mijloc rămâne întotdeauna deblocat și neocupat.
Lufthansa nu este diferită.
Pe zborurile europene, pasagerii clasei business nu primesc niciun amenity-kit sau alte servicii suplimentare.
Mâncarea în timpul unui zbor de 30 de minute
Deși nu mă așteptam la nimic din partea scaunelor și a confortului, eram foarte curioasă în legătură cu serviciile.
Zborul de la Praga la Munchen este foarte scurt și literalmente doar câteva minute în aer.
După ce echipajul a scăpat cu primul serviciu - adică o sticlă mică de apă - am devenit convins că mâncarea va fi redusă la minimum absolut și că vom primi cel mult o cutie de ciocolată.
Dar în cele din urmă sunt foarte plăcut surprins.
Imediat după îmbarcarea la nivelul zborului primim un serviciu complet. Din păcate, nu există nici o alegere, așa că toată lumea primește somon cu o quiche gustoasă și mousse de ciocolată.
Pe deasupra, consum nelimitat de băuturi alcoolice și non-alcoolice - limitat desigur de timpul de zbor foarte scurt.
Chiar înainte de aterizare mai primim o mică ciocolată elegantă.
Evaluarea mea
Produsul dur, adică scaunele și cabina, nu merită deloc rating. Din acest punct de vedere și la clasa business în plus față de clasa economică primești doar un loc gratuit lângă tine.
Totuși, am fost plăcut surprins de băuturile răcoritoare pe un zbor atât de scurt.
Serviciul a fost foarte profesionist și echipajul a reușit să servească toți pasagerii de la clasa business, inclusiv serviciul de băuturi repetate, chiar și în câteva minute de la nivelul de zbor.
Desigur, nu are rost să plătești clasa business pe un zbor de la Praga la Munchen, dar ca o conexiune pe un zbor lung, pentru mine un produs care nu va impresiona, dar nici nu va jigni.
Ce alte zboruri am experimentat?
Comparați cum arată clasa business regională pe alte companii aeriene sau pe alte rute și aeronave în celelalte recenzii ale noastre.
Avem deja aceste recenzii de top pe site:
- Aegean Airlines, Airbus A321or, Athéhy-Prague
- Smartwings, Boeing 737 MAX 8, Praga-Salala
- Condor, Airbus A320, Frankfurt-Praga
Aceste zboruri vor avea loc în următoarele luni:
- Egyptair, Airbus A320neo, Cairo-München
- Lufthansa, Airbus A320neo, Munchen-Cairo
- ITA Airways, Airbus A321neo, Cairo-Roma
Mai aveți întrebări?
Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...
Am o impresie similară din experiența mea cu LH și Swiss business pe zboruri pe distanțe scurte - și, de fapt, văzând prețurile relativ scăzute ale business-ului în jurul Europei uneori, cine poate aprecia (și justifica) combinația de lounge, îmbarcare prioritară (da, asta e despre nimic), sentimentul de servicii mai personalizate, siguranța unui loc liber lângă tine și, cel mai important, o mâncare mai bună și mai "completă" și, mai ales, bagaje cu o alocație de bagaje mare (dacă de asta are nevoie), consider că "business-ul european" poate merita uneori atât banii, cât și milele. Acest lucru este valabil mai ales dacă este vorba de un zbor de legătură, ceea ce înseamnă un salon suplimentar la transfer și același lucru la întoarcere. Pasionații de zboruri pot combina în mod deliberat mai multe conexiuni - dar asta costă din nou niște taxe suplimentare. Cu Swiss am găsit business-ul pe zborul scurt chiar un pic mai bun (bine, a fost și un pic mai lung decât zborul către/de la MUC), în principal datorită posibilității de a rezerva online în avans dintr-o gamă mult mai largă de opțiuni chiar și de la ZRH. Dacă aveți bani (bani, mile sau ambele), încercați, are o oarecare valoare adăugată datorită sentimentului plăcut de a te fi răsfățat cu ceva în plus :-)