Condor business class A320 (FRA-PRG) - cea mai proastă clasă premium

Cât de mare poate fi diferența dintre clasa business pe un zbor pe distanțe lungi și un zbor european de scurtă durată?
Acest lucru poate fi ilustrat de compania aeriană germană Condor.
Am descris cât de grozav a fost zborul pe distanțe lungi cu un Airbus A330-900 sau în recenzia mea despre clasa business cu un scaun Prime Seat atașat.
Cumpărarea clasei business
Zborul Airbus A320 între Frankfurt FRA și Praga PRG a făcut parte dintr-o călătorie pe distanțe lungi de la Johannesburg la Praga.
Prețul total al unui bilet dus-întors a fost de 1 000 EUR (+ 199 EUR pentru Prime Seat).
Dacă aș fi vrut să cumpăr un bilet doar dus între Frankfurt și Praga, de obicei prețul la clasa business este de aproximativ 340 EUR.
Consultați prețurile la clasa business pe condor.com
- Itinerar: Frankfurt FRA - Praga PRG
- Durata zborului: 50 de minute
- Loc: 4F
- Avion: Airbus A320, D-AICT (dungi albastre)
Salonul de corespondență
Pasagerii clasei Business cu Condor pot folosi gratuit orice salon Lufthansa din Frankfurt.
Eu am folosit salonul standard Lufthansa Business Lounge de la poarta de plecare "A".
Saloanele Lufthansa din Schengen sunt mai degrabă sub medie în ceea ce privește mâncarea și spațiul. În plus, acestea tind să fie extrem de aglomerate la orele de vârf (în special dimineața și seara devreme).
- Sfat: aveți o conexiune de noapte în Frankfurt? Stați la Sheraton Frankfurt Airport Hotel ****, chiar vizavi de terminal.
Îmbarcare - fără îmbarcare prioritară
În timp ce îmbarcarea pe zborul anterior de la Johannesburg a fost complet separată pentru pasagerii de la clasa economică și business, la Frankfurt nu a existat îmbarcare prioritară.
Îmbarcarea a început fără anunțuri prealabile corespunzătoare, pe principiul primul venit, primul servit.
Nu m-aș fi așteptat la asta în Germania, dar mă rog. Există lucruri mai rele în lume.
Cabină și locuri - clasa business lowcost
M-am resemnat cu faptul că pasagerii nu vor întâlni locuri reale la clasa business pe zborurile din Europa.
Dar, în timp ce majoritatea celorlalte companii aeriene au cel puțin o perdea pentru a separa vizual clasa business de clasa economică, acest lucru nu este cazul pe avioanele Condor.
Nu există nicio perdea sau altă separare vizuală a cabinei între rândurile 4 și 5 care separă cele două clase.
Scaunele de la clasa business sunt exact la fel ca cele de la clasa economică. Chiar și distanța dintre ele nu este mai mare decât la clasa economică.
Scaunele de la clasa business nu sunt reglabile în niciun fel - spătarul nu poate fi înclinat nici măcar un centimetru!
Singura diferență este scaunul din mijloc blocat, care rămâne întotdeauna neocupat. Dar în timp ce la alte companii aeriene acest loc este blocat fizic, de exemplu, de o masă, la Conodor este doar o pernă.
Asta da adevărată afacere low-cost!
Băuturi răcoritoare în timpul zborului
Singurul avantaj față de zborul la clasa economică este mâncarea.
O primești gratuit la clasa business chiar și pe un zbor scurt, cum ar fi Frankfurt-Praga.
Acesta este un zbor de prânz și primesc în primul rând un sandviș cu friptură de vită (nicio altă opțiune) și o băutură răcoritoare (eu aleg doar apă).
După "masa principală" mai primim două trufe de ciocolată, absolut fabuloase, trebuie spus!
Alte servicii la bord
Și asta e tot.
Pe zborurile europene, nu există alte servicii disponibile pentru pasagerii clasei business în afară de băuturi răcoritoare.
Wi-fi este taxat la fel ca la clasa economică.
Singura mică diferență este că primești automat un șervețel răcoritor gratuit odată cu masa.
În plus, desigur, aveți o limită de greutate mai mare - puteți transporta gratuit până la 30 kg de bagaje.
Puteți afla care sunt limitele de bagaje în alte clase și care sunt dimensiunile maxime ale bagajului de mână pe pagina noastră de bagaje Condor.
Evaluarea mea
Pentru un preț care este de obicei de 3-5 ori mai mare decât la clasa economică, în mod realist primești doar bagajul de cală suplimentar inclus, o baghetă, o băutură și un lounge în aeroport.
Voi lăsa la latitudinea fiecăruia dintre dvs. să judece dacă are sens să cumpărați clasa business de pe Condor doar pentru zborurile europene.
Eu cu siguranță nu aș cumpăra un astfel de zbor.
Cu toate acestea, cred că marea majoritate a colegilor mei de clasă business de pe zborul Frankfurt-Praga, la fel ca mine, au zburat pe distanțe lungi, iar acest zbor a fost doar un scurt salt de urmărire.
Iar cumpărarea unui zbor pe distanțe lungi la clasa business are cu siguranță deja sens, după cum puteți vedea în recenzia mea despre zborul JNB-FRA.
Mai aveți întrebări?
Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...
Din cauza schimbării sistemului de tarifare pe segmente al grupului LH pentru zborurile cu premii, am avut câteva zboruri C în Europa. Ce trebuie să spun este că locurile sunt absolut cea mai mică dintre probleme. Problema sunt diferențele marginale de servicii. În unele locuri ai îmbarcare prioritară, în altele mergi în "turmă". În Zurich am fost coborât din avion separat cu duba, undeva te înghesui cu alții într-un autobuz. Ca să nu mai vorbim de serviciile de la bord. Pe același zbor secțiune business separată, super servicii și mâncare și pe același zbor o săptămână mai târziu invers. Faptul că unele saloane sunt tragice este cu totul altă poveste (îmi place Frankfurt atunci, mai ales salonul Panorama). Dacă îl cumpărați în ultimul minut pentru 12k. Miles + 2000,- suplimentar pentru 2 segmente atât de mare, dar nu înțeleg cum cineva poate plăti 1000€ sau mai mult pentru asta ...
Am zburat cu grupul LH în Europa pentru afaceri timp de aproximativ 7 ani / 50 de zboruri și am avut întotdeauna îmbarcare prioritară, din câte îmi amintesc, servicii la bord între LH / LX / OS destul de comparabile, cu excepția mâncării de la LH este aproape întotdeauna proastă, în special bucătăria "Heimat". Nu știu de cât timp există, dar acum, chiar și pe un zbor scurt ZRH-PRG, puteți precomanda mâncare la bord cu LX, ceea ce este un bonus plăcut. În cele din urmă depinde întotdeauna de oameni, cea mai proastă experiență în European C a fost pe un zbor LX operat de Air Baltic, fete drăguțe dar reci ca un bot, după ce făcusem legătura de pe un zbor lung în F Swiss a fost ca o lovitură în cap😂