Deplasarea în Dar es Salaam

Am mers pe jos în centrul orașului Dar es Salaam - zona este mică, sigură și întregul centru poate fi parcurs pe jos în 30 până la 45 de minute.
Dar es Salaam nu dispune încă de transport public pe scară largă. Acesta este asigurat în prezent de doar 2 linii numite Bus Rapid Transit.
Pentru turiști, cel mai bine este să folosească aplicațiile mobile Bolt sau Uber, care funcționează absolut minunat aici!
Top 10 hoteluri în Dar es Salaam
Pe jos
Centrul este destul de mic ca dimensiuni, măsurând aproximativ 2 x 2 kilometri. Străzile au în mare parte trotuare largi, însă trebuie să fiți foarte atenți la motociclete atunci când traversați, deoarece acestea pot apărea în orice direcție!
În interiorul centrului, mersul pe jos este adesea mai eficient decât să luați un taxi, mai ales în zilele lucrătoare, când se formează blocaje în trafic.
Mersul pe jos este sigur în Dar es Salaam. Există zone periculoase și la ce trebuie să fiți atenți? Aflați în capitolul Siguranță.
Bolt sau Uber - aplicații de ride-sharing
Dacă doriți să vă aventurați mai departe de centru, de exemplu spre Coco Beach (sau alte plaje), spre gară sau autogară sau spre aeroport, vă recomandăm să folosiți aplicațiile Bolt sau Uber.
Ambele aplicații funcționează excelent în Dar es Salaam.
Mașinile și tuk tuk-urile sunt disponibile absolut peste tot, la orice oră din zi și din noapte, și rareori veți aștepta mai mult de 5 minute.
Plata cu numerar sau cu cardul?
Am citit pe diverse forumuri de discuții că șoferii refuză adesea să vă ducă dacă nu alegeți opțiunea de plată în numerar.
Eu folosesc în mod implicit cardul de credit atât în contul meu Bolt, cât și în cel Uber, care este încărcat automat pentru tarif, și am folosit această opțiune în Dar es Salaam.
Nu mi s-a întâmplat niciodată ca un șofer să refuze o cursă.
Mașini, tuk tuk și motociclete
Atunci când călătoriți cu Bolt și Uber prin Dar es Salaam, puteți alege între trei opțiuni - o mașină clasică, un bajaj (3 roți), care este un tuk tuk, sau o motocicletă (boda boda).
Mașinile obișnuite sunt, desigur, cele mai scumpe, iar motocicletele cele mai ieftine.
Cea mai mare experiență pe care am avut-o a fost să merg cu un tuk tuk. Este mult mai sigur și mai confortabil decât o motocicletă și mai autentic decât o mașină.
Exemple de prețuri - este Bolt mai ieftin sau Uber?
Prețurile sunt calculate pe baza cererii reale, așa că mai jos sunt doar exemple specifice pe care le-am plătit.
Merită întotdeauna să comparați prețul pentru ambele aplicații, dar în general Bolt tinde să fie mai ieftin în majoritatea cazurilor.
- Centru - Slipway Hotel (feribot către insula Bongoyo ): 10 000 tzs pentru o plimbare cu tuk tuk.
- Centrul orașului - Aeroportul DAR: 18 000 tzs pentru o plimbare cu mașina
Taxiuri clasice
Taxiul oficial este alb cu o dungă verde și are mai multe stații în centrul orașului.
Dar nu există prea multe mașini, iar dacă vă bazați pe un taxi pe stradă, s-ar putea să așteptați foarte mult timp (ușor mai mult de 30 de minute).
Taxametrele sunt inexistente, iar șoferii de taxi suprataxează turiștii de multe ori față de prețul practicat de aplicațiile Bolt sau Uber.
De exemplu, un taximetrist a cerut 50 000 tzs pentru o cursă din centrul orașului până la aeroport, iar cel mai mic preț pe care am putut să îl negociez a fost de 30 000 de șilingi. Bineînțeles că am refuzat și am folosit Bolt.
Grăsimi sau motociclete
Străzile din Dar es Salaam sunt omniprezente cu bajaj (așa se numesc tuk tuk-urile în Tanzania) sau boda bodas (din nou, acesta este numele pentru motociclete).
Dacă nu folosiți aplicațiile Bolt sau Uber, va trebui întotdeauna să vă târguiți la preț.
Găsiți hoteluri ieftine în Dar es Salaam
O călătorie în centrul orașului (de exemplu, către port sau gară) nu ar trebui să coste mai mult de 5 000 tzs, mai puțin pentru motociclete.
Cu toate acestea, sunt șanse mari să nu puteți negocia niciodată un preț mai mic decât cel oferit de aplicațiile Bolt și Uber.
Autobuze moderne - Bus Rapid Transit
Din 2016, orașul are un sistem de autobuze moderne rapide, operate de UDART.
Autobuzele mari de culoare albastră și cu aer condiționat au benzile lor rezervate, astfel încât nu stau atât de mult la cozi în trafic. Cu toate acestea, ele împart semafoarele cu alte mașini la intersecții, astfel încât călătoria nu este atât de rapidă pe cât v-ați putea aștepta.
Din punct de vedere turistic, autobuzele nu au prea multă utilitate.
Acestea circulă din centru (din port) până la periferia orașului Dar es Salaam, departe de atracțiile turistice.
Excepție face traseul de pe Nyerere Road, care trece la aproximativ 500 de metri de aeroport.
Bilete și prețuri
Puteți cumpăra un bilet la fiecare stație, la casa de bilete, înainte de a urca în autobuz.
Plata se face în numerar și numai în șilingi tanzaniani, iar prețul este același pentru fiecare călătorie - 750 tzs.
Orare și rute
Nu există un site web oficial pentru călători și, în afară de autobuzele de la port prin gară până la aeroport (care nu vor funcționa până în 2026), nu veți folosi autobuzele ca turist.
De obicei, autobuzele circulă aproximativ o dată la 10 minute.
Dala dala
Ca peste tot în Tanzania, Dar es Salaam are microbuze numite dala dala.
Acestea fac legătura între periferia centrului și suburbiile orașului Dar es Salaam și nu sunt pentru turiști. Acestea nu merg la plaje și nu există atracții în Dar es Salaam în afara centrului și a coastei.
Dacă doriți să încercați o plimbare dala dala doar pentru experiență, așteptați-vă ca autobuzele să fie considerabil supraaglomerate.
Tarifele se plătesc numai în numerar la coborâre și costă 500 tzs.
Feribotul Kigamboni
Feriboturile circulă între partea de nord a portului (lângă piața de pește Kivukoni) și sudul Dar es Salaam (districtul Kigamboni).
Micile bărci roșii deservesc doar pasagerii pe jos și circulă între orele 5:00 și 22:30, cu o frecvență de 5 până la 10 minute - tarifele se cumpără în numerar la casa de bilete și costă 500 tzs.
Bărcile mai mari pentru mașini circulă aproximativ o dată la 20 de minute, iar tariful este de 3 000 tzs.
Mai aveți întrebări?
Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...