Kangia Classic Helicopter - zbor deasupra unui fiord de gheață în Groenlanda

Ilulissat este cel mai vizitat oraș din Groenlanda - un fiord cu o frumusețe eterică, lung de 40 km, acoperit de al doilea cel mai productiv ghețar din lume.
Iar cele mai frumoase priveliști ale Ilulissat Icefjord sunt cu siguranță din aer.
Pentru prima dată în viața mea, m-am așezat într-un elicopter și am experimentat legendarul tur cu elicopterul Kangia - o experiență de 1,5 ore cu o scurtă escală chiar la gura ghețarului în fiord.
Cum să rezervați un zbor și cât costă
Zborurile turistice cu elicopterul sunt operate de divizia charter a Air Greenland și trebuie întotdeauna rezervate online, în mod ideal prin intermediul site-ului oficial arcticexcursions.com/helicopter-tour-kangia-classic.
Vestea bună este că elicopterele zboară și în lunile de vară (aprilie, mai, octombrie), nu doar din iunie până în septembrie. Acestea zboară în fiecare zi, cu excepția duminicii, de 3-5 ori pe zi.
Kangia Helicopter Classic este probabil cea mai scumpă activitate pe care o puteți plăti în Groenlanda (fără a pune la socoteală drumețiile de mai multe zile în interior).
Prețul este același indiferent de sezon și date și pentru o persoană este de 540 eur.
Dar dacă vă gândiți la ea ca la o deplasare de la A la B? În niciun caz. Aceasta este o experiență unică care nu se va repeta.
Vreme incertă și rezervări de ultim moment
Zburați dimineața sau după-amiaza? Când va fi lumina mai bună? Și cel mai important! Cum rămâne cu vremea? Odată ce ați rezervat un zbor, nu îl puteți anula decât dacă îl anulează chiar compania aeriană (de exemplu, din cauza condițiilor de zbor nefavorabile).
Problema este că practic nu există prognoze meteorologice fiabile pe termen lung în Groenlanda.
Prognozele relevante funcționează doar cu 1, maximum 2 zile în avans. Și dacă am de gând să plătesc 540 de euro pentru o astfel de experiență, mi-ar plăcea ca experiența să nu fie stricată de vremea nefavorabilă în cele din urmă, nu-i așa...
Dar dacă las rezervarea până în ultimul minut, vor mai fi locuri disponibile?
Grea dilemă.
În cele din urmă, nu am mai putut rezista și am rezervat zborul cu 5 zile înainte, în timp ce mă aflam încă în Ottawa, Canada, prin care am călătorit spre Groenlanda.
În realitate, nu era necesar. Erau locuri disponibile în ziua zborului, dar mă aflam în Groenlanda în afara sezonului, la sfârșitul lunii mai, și mai ales în lunile iulie și august, locurile se pot epuiza.
Cu toate acestea, pilotul mi-a spus că, de obicei, chiar și în timpul vacanței de vară nu este o problemă să rezervați un zbor cu 1-2 zile înainte de plecare, ceea ce aș face cu siguranță data viitoare.
Am rezervat prin intermediul arcticexcursions.com, menționat mai sus.
Ziua D: înnorat și ninsoare
Prognoza meteo cu 5 zile înainte de plecare, când am rezervat excursia, promitea senin, soare și fără vânt.
În ajunul zborului, prognoza anunța deja un cer mai mult noros, iar dimineața m-am trezit cu vreme vântoasă, cu nori gri oțel și zăpadă ocazională.
Dar nimic nu este atât de rău precum pare la prima vedere.
O călătorie fără probleme până la aeroport
Urmând instrucțiunile din e-mail, punctul de întâlnire este chiar în fața biroului agenției World of Greenland din centrul orașului Ilulissat (chiar aici).
Am ales primul zbor de dimineață, la ora 9:00, iar întâlnirea din centrul orașului este întotdeauna cu 30 de minute înainte de plecarea programată.
Sunt primul și, după cum s-a dovedit mai târziu, singurul la fața locului. De lux!
Sunt întâmpinat de o recepționeră drăguță, înăuntru sunt disponibile apă și cafea gratuite, dar nu aștept nici 5 minute până când apare un șofer și dubița sa.
Este nevoie de aproximativ 10 minute pentru a ajunge la aeroportul Ilulissat, de unde pleacă zborurile regulate și zborurile turistice.
În sala de plecări, șoferul și cu mine așteptăm ca pilotul elicopterului să vină după mine când elicopterul este gata.
Nu trec prin niciun control de securitate.
Elicopter doar pentru mine - loc lângă pilot
Cu o mică întârziere, pilotul mă ia în holul aeroportului și sunt cu adevărat singurul participant la zborul de dimineață.
În timp ce ne plimbăm pe pistă, pilotul îmi prezintă traseul, iar când ajungem la noul elicopter Airbus AS350, și el primește o informare detaliată privind siguranța.
Îi mulțumesc din suflet soartei că am rezervat primul zbor al dimineții și sunt cu adevărat singur.
Elicopterul este proiectat pentru 5 pasageri - cel mai bun loc este chiar lângă pilot, înțeleg asta. Celelalte 4 locuri sunt în rândul din spate, dar doar 2 pasageri stau lângă fereastră, iar ceilalți 2 stau în mijloc.
Interiorul este mic, așa că vederea va fi posibilă de pe locurile din mijloc, dar locul de lângă pilot este pur și simplu cel mai bun dintre toate!
Odată așezat, sunt surprins de cât de confortabile sunt scaunele și de cât de mult spațiu am pentru picioare.
Chiar înainte de decolare trebuie să îmi pun o cască cu microfon pentru o eventuală comunicare cu pilotul.
Încă de pe pistă, pilotul mă asigură că pot filma și fotografia absolut orice pe durata zborului.
Un zbor surprinzător de confortabil pe o vreme arctică
Când pornesc motoarele, elicopterul tremură ușor, dar este surprinzător de silențios.
Am efectuat peste 720 de zboruri cu aeronave convenționale, dar aceasta este prima dată când mă urc într-un elicopter, așa că sunt foarte curios să văd cum mă simt.
Ne ridicăm de la sol! Și chiar și atunci când îmi scot puțin casca, nivelul de zgomot este plăcut de scăzut.
În primele 10 secunde ale zborului, rămânem aproape de sol și ne îndreptăm deasupra pistei. Apoi începe!
Elicopterul se înclină în față și suntem abrupți înainte. Ce senzație incredibilă! Simt puterea rotorului, dar realizez și cât de incredibil de confortabil este zborul.
Fără vibrații, fără turbulențe. Nici la decolare, nici în timpul zborului, nici la aterizare.
Prognoza meteo de aseară nu a mințit. Ne îndreptăm spre un cer acoperit de nori, primii fulgi de zăpadă apar pe geam, dar ferestrele sunt evident încălzite, așa că, în ciuda acestui fapt, vederea prin ele este bună.
Ne menținem chiar sub nori, așa că nu pierd nici priveliștea uimitoare a Icefjord-ului.
Aterizăm la ghețar.
Zborul până la fiord durează aproximativ 30 de minute. După care aterizăm la vederea ghețarului Jacobshavn. Aici, pentru prima dată, regret puțin vremea rea, deoarece masa albă de gheață pe cerul alb-cenușiu se confundă oarecum.
Aterizăm pe partea stâncoasă a muntelui, unde avem o pauză de 30 de minute în care mă pot plimba liber prin zonă.
Terenul este confortabil pentru mers, dar este cu siguranță o idee bună să purtați cizme de iarnă. Abia începe să ningă, iar temperatura coboară sub -3 °C.
De-abia se vede ghețarul, dar eu tot sunt absolut încântată. Soarele ar fi fost mai bun cu siguranță, dar asta are vibrația arctică potrivită!
Mă plimb în jurul elicopterului, filmez, fac poze și între timp stau de vorbă cu pilotul despre munca și viața sa în Groenlanda.
Pilotul mă asigură că, dacă mi se face frig, mă pot ascunde oricând în elicopter. Nu este nevoie să stau afară toate cele 30 de minute, dar profit la maximum de ele.
Zborul de întoarcere cu ocolul spectaculos
Vremea se îmbunătățește puțin, cel puțin în sensul că norii sunt mai sus și nu mai ninge.
Zborul de întoarcere este pe partea opusă (sudică) a fiordului și durează din nou aproximativ 30 de minute.
Merită măcar să descriem peisajul incredibil de eteric? Judecați singuri:
Orașul Ilulissat este deja la vedere și există o banchiză de gheață mare acolo unde fiordul intră în Disko Bay. Mult mai mare decât toate celelalte.
Pilotul mi-l arată și mă întreabă dacă este în regulă să fac un viraj mai abrupt în jurul lui. Bineînțeles că da!
Acesta a fost un final grozav al zborului.
În timpul aterizării pe aeroportul Ilulissat, sunt din nou încântat să am un loc privilegiat chiar lângă pilot, deoarece are pista numai pentru el.
Drumul înapoi la hotel
La terminalul aeroportului, șoferul și dubița lui mă așteaptă din nou.
Pot alege unde vreau să fiu dus, transferul este inclus la orice hotel din oraș.
Cobor în centru pentru că vreau să mai fac câteva cumpărături de cărți poștale și suveniruri, iar hotelul Icefiord la care sunt cazat se află la aproximativ 15 minute de mers pe jos de centru.
A meritat?
Vremea nu a fost grozavă. Prețul de 540 eur pentru o activitate de 1,5 ore este destul de mare. Deci, chiar a meritat?
Nu am mult timp să mă gândesc la asta. Categoric!
Primul zbor cu elicopterul din viața mea, priveliștea unui peisaj pe care nici eu nu l-am văzut în viața mea și plimbarea la îndemâna unui ghețar sunt pur și simplu experiențe care nu-mi vor fi niciodată luate.
Și acesta este motivul pentru care călătorim, nu-i așa?
Sfaturi practice pentru final
- Luați doar un rucsac mic, care să vă încapă între picioare (cu băuturi, aparat foto, telefon mobil în el).
- Nu trebuie să vă imprimați rezervarea sau să vă prezentați documentele - trebuie doar să vă raportați numele la biroul din centru.
- Îmbrăcămintea rezistentă la vânt este ideală, deoarece există adesea un vânt puternic la ghețar.
- Pantofii de drumeție nu sunt necesari, terenul din jurul locului de aterizare a ghețarului este confortabil pentru mers pe jos
Mai aveți întrebări?
Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...
2 comentarii

Am mai fost la Gronsko, dar din păcate nu mi-a plăcut din acest punct de vedere. Prețul este o adevărată rachetă, dar trebuie să fi fost o experiență de neuitat. Mulțumesc mult pentru recenzie!
Puteți face o excursie cu elicopterul mult mai ieftin și nu este nevoie să cheltuiți prea mulți bani - de exemplu, în Brazilia, un zbor turistic deasupra cascadei Iguazu a costat acum câțiva ani aproximativ 1.700 CZK/persoană.