Deplasarea în Tallinn

Tallinn este un oraș relativ mic și compact, astfel încât puteți ajunge pe jos la majoritatea atracțiilor sau puteți profita de rețeaua bună de tramvaie și autobuze. Transportul este gratuit pentru locuitorii din Tallinn, dar trebuie să cumpărați un bilet.
Cele mai bune 10 hoteluri din Tallinn la reducere
Transport public - autobuze, troleibuze și tramvaie
Sistemul de transport al orașului format din autobuze, tramvaie și troleibuze este integrat și operat de o singură companie, Tallinn TLT.
Etichetarea liniilor individuale poate fi un pic confuză. Același număr (de exemplu, linia 1) poate avea același traseu de tramvai, autobuz și troleibuz, fiecare dintre acestea având un traseu complet diferit.
Bilete - prețuri și de unde să cumpărați
Puteți alege mai multe tipuri de bilete pentru a călători în Tallinn, dar fiecare poate fi achiziționat într-o formă diferită.
- 1 oră - 2 eur
- Un bilet pentru 60 de minute, timp în care puteți avea oricâte transferuri doriți între mijloacele de transport.
- Puteți utiliza propriul card contactless prin atașarea acestuia la orice cititor portocaliu din interiorul tramvaiului, autobuzului sau troleibuzului.
- QR-Ticket - poate fi cumpărat online de pe tallinn.pilet.ee, de pe aplicația mobilă Pilet sau de la un distribuitor automat din stațiile de autobuz (de exemplu, de la aeroport sau de la gara Estonia), după care trebuie să scanați codul QR la cititorul situat la prima ușă de lângă șofer.
- 24 de ore - 5,50 eur
- 72 de ore - 9 eur
- 120 de ore - 11 eur
- Toate biletele de o zi și de mai multe zile sunt valabile pentru numărul de ore indicat din momentul marcării și nu numai în zilele calendaristice.
- Pot fi achiziționate online la tallinn.pilet.ee, trebuie doar să scanați codul QR care ajunge în e-mailul dvs. la prima ușă după îmbarcare de fiecare dată.
- Poate fi încărcat pe un card Ühiskaart din plastic, care poate fi achiziționat pentru 3 eur de la minimarketurile R-Kiosk. Acest card poate fi apoi folosit pentru a încărca alte bilete sau bani pentru a plăti tarifele în toată Estonia. Puteți returna cardul la chioșcul R-Kiosk din aeroport, gară sau port și primi înapoi 3 eur.
- Doar biletele valabile 24 de ore pot fi plătite cu un card contactless, limitele zilnice de 5,50 eur sunt numărate separat pentru fiecare zi calendaristică (sau până la ora 4:00 a zilei următoare).
Plata biletelor prin intermediul aplicației mobile Pilet (Google Play / App Store) este posibilă numai dacă încărcați în aplicație un card de transport, cum ar fi un Ühiskaart, cu excepția biletului de 2 eur, pentru care nu aveți nevoie de un Ühiskaart.
Pentru informații detaliate, vă rugăm să vizitați tallinn.pilet.ee.
Orare și căutare de legături
Principalele linii de tramvai, autobuz și troleibuz circulă de obicei la fiecare 8-10 minute în timpul săptămânii, în timp ce în weekend circulă de obicei la fiecare 10-15 minute.
Transportul public funcționează de la aproximativ 5:15 la 23:30. În weekend, serviciul nu începe decât între 5:30 și 5:45.
Puteți căuta conexiuni în funcție de stațiile de început și de sfârșit în mod clar în motorul de căutare: transport.tallinn.ee.
Orarele și hărțile rutelor în funcție de numărul liniei pot fi găsite pe site-ul oficial:
- Tramvaie - transport.tallinn.ee/#tram
- Autobuze - transport.tallinn.ee/#bus
- Troleibuze - scoase din uz până în 2026
În timpul nopții puteți utiliza 6 linii speciale de autobuze de noapte, consultați orarele și hărțile: transport.tallinn.ee/#nightbus.
Stații semnalizate
Toate stațiile de autobuz și troleibuz sunt pe semnal.
Trebuie să apăsați întotdeauna butonul de oprire cu mult timp înainte de oprire.
Taxi și aplicație mobilă
Există un număr destul de mare de taxiuri clasice în Tallinn, situate în principal în centrul orașului (prețul de îmbarcare este de până la 5,5 eur și 1,1 eur pe 1 km).
Prețurile taxiurilor clasice sunt întotdeauna fixe și se bazează întotdeauna pe contor:
- 5,50 eur - prețul de îmbarcare
- 1,10 eur - prețul pe 1 km
Plata se poate face întotdeauna în numerar sau cu cardul.
Cu toate acestea, aplicațiile mobile sunt mult mai populare printre turiștii din Tallinn, în special Bolt, care este din Estonia.
Uber funcționează de asemenea bine aici.
Atât Bolt, cât și Uber au o acoperire mare aici și nu va trebui să așteptați mai mult de 10 minute pentru o mașină la orice oră din zi sau din noapte.
Prețurile sunt adesea mai mici decât taxiurile tradiționale.
Biciclete și scutere partajate
Tallinn are o infrastructură de ciclism destul de bună și, având în vedere că cea mai mare parte a orașului este plată, folosirea în comun a bicicletelor sau a scuterelor este un mod de transport popular aici.
Următoarele aplicații funcționează în Tallinn:
Mai aveți întrebări?
Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...
2 comentarii
Permiteți-mi să clarific câteva lucruri.
"Doar biletele de 24 de ore pot fi plătite cu un card contactless, iar limitele zilnice de 5,50 EUR sunt contabilizate separat pentru fiecare zi." De fapt, cumpărați bilete individuale și, pe măsură ce se încheie ziua de lucru a transportului public (de la ora 4:00 la ora 4:00 a zilei următoare), acestea sunt adunate și se aplică limita zilnică de 5,50 EUR.
"Plata biletelor prin intermediul aplicației mobile Pilet (Google Play / App Store) este posibilă numai dacă încărcați un card de transport, cum ar fi Ühiskaart, în aplicație."
Acest lucru nu se aplică unui singur bilet QR, pentru care NU este nevoie să aveți un card încărcat în aplicația pilet.ee pentru a-l achiziționa. De asemenea, am confirmat acest lucru direct de la pilet.ee. Atunci când scanați codul (la șofer), este recomandat să dezactivați NFC, astfel încât cititorul să nu citească ceva ce nu ar trebui.
De ce am scris exact așa? Pentru că (a) cineva ar putea dori să cumpere un bilet de 24 de ore cu un card pe un mijloc de transport, iar acest lucru presupune cumpărarea unui singur bilet și aplicarea limitei zilnice și (b) dacă o persoană aterizează într-un aeroport în jurul miezului nopții și se duce să cumpere un bilet după miezul nopții, înțelegând că acesta va conta pentru limita zilnică dacă o depășește, va avea surpriza neplăcută să constate că acesta contează doar de la ora 4 dimineața.
Se poate încărca un bilet de 72 de ore pe card? Sau trebuie să cumpăr online prin telefon?
Nu ați citit ghidul?
Cardul de plată poate fi utilizat numai pentru tarifele de 24 de ore, pentru care nu vor fi percepute mai mult de 5,50 EUR pe zi.
Dacă doriți să utilizați tariful de 72 de ore, trebuie să îl achiziționați separat, consultați conținutul din ghidul de deasupra comentariilor.