Unde și de ce îmi verific rezervarea de zbor?

Verificarea rezervării de zbor este una dintre procedurile integrale dinaintea plecării pe care fiecare călător ar trebui să o efectueze, indiferent de experiența anterioară în materie de călătorii și bilete. Informațiile despre modificările rezervării nu ajung întotdeauna la dumneavoastră, așa că este mai bine să vă asigurați că luați propriile măsuri.

De ce să vă verificați activ rezervarea?

Vă recomand să vă verificați biletul atât cu câteva zile sau ore înainte de plecare, cât și cu câteva săptămâni după achiziționare, și nu numai pentru bilete cu prețuri eronate, tarife eronate sau bilete eronate.

S-ar putea să aflați că zborul dvs. a fost amânat cu câteva zeci de minute, apoi să verificați valabilitatea rezervării și faptul că veți pleca într-adevăr în acest din urmă interval.

Când este momentul ideal pentru a-mi verifica rezervarea?

Când De ce
Imediat după cumpărare Verificarea dacă numele dvs. este corect, verificarea zborurilor
cu 30 de zile înainte de plecare companiile aeriene pot modifica orarul zborurilor
72 de ore înainte de plecare verificarea finală înainte de călătorie
24 de ore înainte de plecare check-in, completarea documentelor (numărul pașaportului)

Deși compania aeriană este obligată să vă informeze atunci când un zbor este modificat, acest lucru nu se întâmplă întotdeauna.

De exemplu, în călătoria mea în Tanzania din octombrie 2025, nu aș fi știut deloc despre anularea zborului Air Tanzania dacă nu aș fi verificat activ situația zborului meu cu 14 zile înainte de plecare.

Pot exista mai multe motive pentru care nu veți ști despre o modificare a zborului. Cele mai frecvente sunt:

  • Ați cumpărat zborul prin intermediul unei terțe părți (o agenție precum Kiwi.com) - nu există întotdeauna o bună comunicare între compania aeriană și agenție, astfel încât nu veți fi la curent nici cu schimbarea zborului
  • E-mailul cu schimbarea zborului ajunge în folderul "Spam".
  • ați introdus un e-mail greșit atunci când ați cumpărat zborul
  • Compania aeriană vă contactează telefonic și nu răspundeți la un număr necunoscut din străinătate

Comparați prețurile zborurilor pe skyscanner.com

Unde să-mi verific rezervarea?

Veți avea nevoie de un singur lucru pentru a face acest lucru - codul de rezervare din 6 cifre. Acesta arată în general ca RF3U7P și îl veți primi în e-mailul de confirmare a achiziției.

Acest număr este denumit cel mai frecvent cod PNR, număr de rezervare sau număr de confirmare. Fiecare companie aeriană sau agenție îl numește puțin diferit.

Atenție însă, este posibil să primiți mai multe astfel de coduri.

Fiecare cod este utilizat pentru a comunica cu altcineva - un revânzător de bilete, un sistem global de rezervare sau o companie aeriană. Prin urmare, dacă primul cod nu este preluat de aplicația dvs. de verificare a biletelor, nu intrați în panică și încercați să găsiți un alt cod.

Numele de familie al unuia dintre pasageri este introdus împreună cu codul de rezervare, fără accente.

Site-ul companiei aeriene

Cea mai bună modalitate de a vă verifica rezervarea de zbor este pe site-ul companiei aeriene, unde ar trebui să puteți vedea întotdeauna cu siguranță orice modificări.

În plus, adesea puteți selecta servicii suplimentare, cum ar fi rezervarea unui anumit loc sau adăugarea de bagaje, direct de pe site-ul companiei aeriene.

  • Check-in-ul funcționează numai cu codul PNR al companiei aeriene
  • dacă ați rezervat zborul prin intermediul unui alt site web (Kiwi.com, Trip.com etc.), este posibil să nu primiți deloc codul PNR al companiei aeriene împreună cu biletul și să nu vă puteți conecta la site-ul companiei aeriene
  • pe site-urile companiilor aeriene, căutați datele de autentificare pentru rezervare, de obicei sub filele Manage Booking, My Booking, My Trips etc.

Sfat: Consultați site-ul nostru pentru informații complete despre compania aeriană - bagajele permise, serviciile la bord sau când este disponibil check-in-ul online.

Pe site-ul agenției de vânzări online

Dacă ați cumpărat zborul prin intermediul unei terțe părți și nu ați primit codul PNR al companiei aeriene, va fi posibil să verificați doar pe site-ul web al agenției, sub propriul număr de rezervare.

Dezavantajul este că, uneori, doar compania aeriană are informații valide și este posibil să nu puteți vedea nicio modificare atunci când verificați rezervarea pe site-ul agenției de vânzări online.

Instrumente GDS

Instrumentele utile de verificare a biletelor extrag date direct din sistemele globale de distribuție (GDS), aceeași bază de date utilizată de companiile aeriene, de exemplu.

Puteți utiliza aceste instrumente pentru a vizualiza starea biletului dumneavoastră, mai ales dacă nu cumpărați zborul direct de pe site-ul companiei aeriene, ci prin intermediul unui intermediar (Kiwi, Expedia, MyTrip, Booking.com etc.).

Unii dintre acești intermediari nu furnizează direct un cod PNR pentru a vă conecta la site-ul companiei aeriene. Cu toate acestea, prin conectarea la aceste instrumente, veți primi adesea și codul PNR al companiei aeriene, astfel încât să puteți verifica rezervarea direct la compania aeriană.

Există mai multe instrumente GDS pentru verificarea biletului dumneavoastră:

Instrumentul Sistemul GDS Exemple de furnizori
CheckMyTrip Amadeus Booking.com, Opodo, Expedia, Trip.com
ViewTrip Travelport Edreams, MakeMyTrip, Flight Centre

TripCase *

Sabre Tiket.com, Priceline, Lastminute.com

* Tripcase.com nu este operațional din aprilie 2025. Puteți verifica rezervarea numai la comerciantul de la care ați cumpărat biletul, dacă acesta permite această opțiune.

Cu toate acestea, vânzătorii lucrează adesea cu mai multe sisteme GDS, astfel încât, dacă codul dvs. de rezervare nu funcționează cu un instrument, puteți încerca cu altul. Cele de mai sus sunt exemple de sisteme GDS preferate, dar Edreams, de exemplu, utilizează adesea și Amadeus.

Cum pot să mă înscriu?

  • CheckMyTrip - checkmytrip.com
    • trebuie să vă creați un cont, să vă conectați și să descărcați aplicația mobilă
    • apoi completați numărul rezervării + numele de familie
  • ViewTrip - viewtrip.travelport.com
    • aveți nevoie doar de numărul rezervării + numele de familie

Combinarea zborurilor cu mai multe companii aeriene

Dacă călătoria dvs. combină mai multe companii aeriene diferite, fiecare dintre acestea poate avea propriul PNR (număr de rezervare).

De exemplu, în călătoria mea de la Praga la Zanzibar am zburat cu Lufthansa și Oman Air.

Toate zborurile au fost achiziționate ca o singură rezervare, însă zborul Lufthansa de la Praga la Frankfurt avea un cod PNR diferit de cel al zborului Oman Air de la Frankfurt FRA via Muscat MCT la Zanzibar ZNZ.

În acest caz, e-mailul de confirmare a indicat ambele coduri pentru fiecare companie aeriană, astfel încât am putut verifica întreaga rezervare pe site-urile web ale ambelor companii aeriene.

Totuși, aceasta nu este întotdeauna regula. Prin urmare, verificați întotdeauna rezervarea pe site-ul companiei aeriene cu care ați rezervat direct zborul. Toate zborurile (inclusiv cele ale altor companii aeriene partenere) ar trebui să fie afișate acolo.

Cu toate acestea, este posibil ca, de exemplu, să puteți rezerva o anumită selecție de locuri doar pentru zborurile companiei aeriene pe al cărei site verificați rezervarea.

Întrebări frecvente

Cum știu dacă am un bilet emis?

Atunci când vă verificați rezervarea, introduceți codul rezervării (codul PNR).

Ar trebui să vedeți detaliile zborului și în special numărul biletului (13 cifre). Fără acest număr, biletul nu este emis!

De ce nu mă pot conecta pe site-ul companiei aeriene?

Probabil aveți codul PNR al revânzătorului (OTA) prin care ați cumpărat zborul. Acest număr PNR este diferit de numărul de rezervare al companiei aeriene.

O altă posibilitate este ca călătoria dvs. să implice mai multe companii aeriene (aveți un zbor de legătură), unde, din nou, fiecare companie aeriană poate avea propriul cod PNR. În acest caz, încercați să vă conectați la site-ul web al celeilalte companii aeriene.

Ce se întâmplă dacă compania aeriană modifică zborul?

Aveți dreptul la:

  • o nouă rezervare pentru un zbor sau o dată diferită
  • o rambursare și anularea zborului

Dacă călătoriți cu o companie aeriană înregistrată în UE sau cu un zbor din UE, aveți dreptul și la o compensație financiară.

Solicitați despăgubiri aici

Cum aflu informații despre transferul meu?

Consultați ghidurile noastre despre aeroporturi, în care descriem procedurile de transfer din propria experiență, dar și, de exemplu, serviciile aeroportuare sau cum să ajungeți în centrul orașului.

Ce altceva să verificați înainte de călătorie?

Inspirați-vă din ghidurile noastre de destinație, pe care le scriem doar din locuri pe care le-am vizitat personal.

Aveți mai multe întrebări? Postați-le în comentariile de mai jos.

Mai aveți întrebări?

Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...

0 comentarii

Conectați-vă la Cestee

... comunitatea mondială a călătorilor

Continuați cu Facebook

Nu aveți încă un cont de călătorie? Înregistrează-te